با ظرفیت نگهداری ریسک ۵هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان؛ ایران همچنان مطمئن‌ترین شرکت بیمه داخلی است

بیمه ایران با ظرفیت نگهداری ریسک 5هزار و 113 میلیارد تومان همچنان مطمئن‌ترین شرکت بیمه داخلی است.

نمودار ظرفیت نگهداری ریسک شرکتهای بیمه
نمودار ظرفیت نگهداری ریسک شرکتهای بیمه

به گزارش فرکانس بیمه، شرکت بیمه ایران با ظرفیت نگهداری ریسک ۵هزار و ۱۱۳ میلیارد تومانی همچنان با اختلاف در صدر مطمئن‌ترین و با ظرفیت‌ترین شرکت‌های بیمه داخلی قرار دارد.

گرچه مطابق نمودار شرکت بیمه اتکایی سامان در قعر قرار گرفته اما این شرکت هنوز فعالیت رسمی خود را آغاز نکرده و بنابراین در قعر جدول بودن آن نیز در واقع به همین دلیل است.

بنابراین قبل از شرکت بیمه اتکایی سامان سه شرکت بیمه باران، میهن و خاورمیانه در رتبه‌های آخر به لحاظ ظرفیت مجاز نگهداری ریسک قرار دارند

ظرفیت نگهداری در شرکت‌های بیمه در واقع میزانی از ریسک است که هر شرکت بیمه می‌تواند در هر رشته، بازار و یا منطقه قبول کند.

ظرفیت نگهداری مشخص می‌کند که شرکت بیمه در هر ریسک(بیمه‌نامه) چه میزان از ارزش موضوع بیمه را می‌تواند نزد خود نگهداری و بقیه آن را باید به شرکت‌های واجد شرایط اتکایی کند.

در واقع ظرفیت نگهداری امکانی را برای شرکت بیمه فراهم می‌آورد که شرکت بیمه بتواند در بدترین شرایط ممکن نیز توانایی پرداخت خسارت به بیمه‌گزاران را داشته باشد.

ظرفیت مجاز نگهداری ریسک در کنار سطح توانگری مالی می‌توانند شاخص‌های خوبی برای انتخاب شرکت بیمه‌گر از سوی یک بیمه‌گزار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا