مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ به فرکانس بیمه: شبکه فروش را در فروش آنلاین دخیل کرده‌ایم/مقرر شد مواردی از قرارداد گمرک در هفته‌های آینده مورد بررسی قرار بگیرد

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت که نزدیک به 1500 نفر نماینده و عضو شبکه فروش داریم که سعی کرده‌ایم به اشکال مختلف آنها را حمایت کنیم.

ابوالفضل آقادادی، بیمه کوثر
ابوالفضل آقادادی، بیمه کوثر

به گزارش فرکانس بیمه، ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسه به پرسش خبرنگار فرکانس بیمه درباره برنامه‌های این شرکت برای تقویت شبکه فروش اظهار کرد: شبکه فروش را در فروش آنلاین دخیل کرده‌ایم. یکی از طرح‌هایی که در این راستا راه‌اندازی کرده‌ایم طرح «کوثر ‌من» است که همه نمایندگان و البته بیمه‌شدگان می‌توانند به آنجا مراجعه کرده و مسائل خود را پیگیری کنند.

مدیرعامل بیمه کوثر ادامه داد: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر نماینده و عضو شبکه فروش داریم که سعی کرده‌ایم به اشکال مختلف آنها را حمایت کنیم.

 وی گفت: البته در برابر تکنولوژی نمی‌توان مقاومت کرد اما برای مرحله گذار سعی کرده‌ایم شبکه فروش خود را حمایت کنیم به گونه‌ای که از آسیب‌ها محفوظ بماند.

آقادادی اضافه کرد: اینکه قرارداد جدید گمرک یکسری موارد داشته که باید رفع می‌شده، مقرر شد که این موارد در هفته‌های آینده مورد رسیدگی قرار بگیرد.

آقادادی همچنین با بیان اینکه در شش ماهه اخیر سهم بیمه کوثر از صنعت بیمه از ۵درصد هم عبور کرده است، گفت: در شش ماهه ابتدای امسال ۵۶ درصد در میزان فروش خود رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: اگر قرار باشد یک مدیرعامل یک سال عملکرد شرکت را سودده کند و بعد از آن شرکت برود بهترین گزینه فروش بیمه‌نامه‌های مربوط به خودرو است که در کوتاه مدت تراز مالی را مثبت می‌کند اما در بلندمدت زیان‌ده خواهد شد.

آقادادی اضافه کرد: سهم بیمه‌های زندگی از کل پرتفوی بیمه کوثر ۱۵ درصد است که البته از نظر من این میزان باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل بیمه کوثر در مورد استارت‌آپ‌های فروش بیمه نیز اظهار کرد: این استارت‌آپ‌ها از ظرفیت‌های موجود صنعت بیمه مانند حوزه شخص ثالث استفاده ‌کرده‌اند که بیمه‌نامه‌ای اجباری است؛ این در حالی است که استارت‌آپ‌ها باید به حوزه‌های جدید و بکری مانند پرداخت آنلاین خسارت ورود کنند.

آقادادی در ادامه به تشریح وضعیت مالی بیمه کوثر پرداخت و گفت: پارسال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که رتبه سوم در سودآوری کسب کرد و امسال در نیمه اول ۵۶ درصد رشد در فروش بیمه‌نامه داشته‌ایم، طبق برنامه قرار است تا پایان سال ۷ هزار و ۷۰ میلیارد تومان فروش بیمه‌نامه داشته باشیم که تا کنون ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شده و امیدواریم تا پایان سال بیش از این رقم فروش داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: در نیمه اول امسال ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حق بیمه داشتیم و ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم ضریب خسارت در این شرکت بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کنترل می‌شود و عمده سودآوری شرکت از محل سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی، اوراق، مسکن و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به دست می‌آید.

آقادادی ادامه داد: در یک فضای رقابتی توانستیم پرتفوی فروش بیمه‌نامه کوثر را از ۷۵ درصد بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و درمان به ۵۵ درصد کاهش دهیم و تنوع در محصولات ایجاد کنیم.

فرشاد بیرانوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا