افرادی که خودروی نامتعارف دارند حتما باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند / شرایط پرداخت بیمه بدنه خودروهای گران قیمت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروی متعارف به خودرویی می گویند که مبلغ آن زیر ۵٠ درصد از دیه انسان باشد و بالای این مبلغ خودروی نامتعارف است. افرادی که خودروی نامتعارف دارند حتما می‎بایست خودروی خود را بیمه بدنه کنند.

سرهنگ احسان مومنى 

سرهنگ احسان مومنى  اظهار کرد: حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند و از اسم آنها مشخص است که جز حوادث طبیعی هستند.

وی افزود : حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند که پلیس بخواهد برای آن کروکی تنظیم کند ولی در حوادث دستگاه های  امدادی  مانند آتش نشانی، عوامل  انتظامی  وزارت راه وحضور  دارند و رانندگان می  توانند صورت جلسه و گزارش  از  آنها تهیه و برای  دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه نمایند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این موارد در صورت این است که خودرو دارای بیمه بدنه باشد وگزینه های مربوط به حوادث طبیعى  مانند سیل و زلزله را انتخاب  کرده باشند می توانند از بیمه بدنه خود استفاده کنند.

سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده ای بیمه نداشته باشد پلیس کروکی خواهد کشید اما وسیله نقلیه می بایست به پارکینگ منتقل شود و مراحل  قانونی انجام می شود.

سرهنگ مومنی گفت: برابر ماده ٨ قانون بیمه در تصادفات بحث خودروی  متعارف و نامتعارف وجود دارد.

وی افزود: خودروی گران قیمت نامتعارف است و خودروی متعارف به خودرویی می گویند که مبلغ آن زیر ۵٠ درصد از دیه انسان باشد و بالای این مبلغ خودروی  نامتعارف  است.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: افرادی که خودروی  نامتعارف دارند حتما می بایست خودروی خود را بیمه بدنه نمایند.

سرهنگ مومنی افزود: بیمه بر اساس  این قانون خسارت را بر اساس خودروی  متعارف پرداخت می کند و مابقی  را از  بیمه بدنه خود راننده پرداخت می کند.

سرهنگ مومنی گفت: در تصادفات جرحی  و فوتی مسلما نیاز به کروکی است.

وی افزود: در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای  این مبلغ نیاز  به کروکی  دارد و این مبلغ  مربوط به امسال است و اگر  سال آینده مبلغ دیه افزایش  پیدا کند این بیست میلیون نیز افزایش  پیدا خواهد کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در  تصادفاتی که علت حادثه مشخص نباشد و رانندگان بایکدیگر اختلاف نظر داشته باشند نیاز  به کروکی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا