باران از بانک‌ها هم بیشتر سود می‌دهد! تاسیس چراغ خاموش موسسه مالی غیر مجاز بانکی توسط بیمه باران

اعطای سودهای بالا و فراقانونی باعث شده شرکت بیمه باران در قامت یک موسسه مالی غیرمجاز عملیات مالی و پرداخت سود انجام دهد.

بیمه موسسات مالی غیرمجاز

 

به گزارش فرکانس بیمه، بر اساس قوانین شورای عالی بیمه، در صورت تقسط بیمه، حداکثر بهره دریافتی برای اقساط ماهیانه، سه ماهه و شش ماهه ۲ درصد، ۳ و ۵ درصد است. بررسی قرارداد بیمه نامه تبسم شرکت بیمه باران نشانگر آن است که بیمه گر تلاش کرده است تا با افزودن بر پیچیدگی‌های غیرضروری، این گونه قوانین دست و پاگیر را به نوعی دور بزنند.

کارمزد خطر فوت ساده زمانی انفرادی یا جمعی نیز بیش از مبلغ تعیین شده توسط قانون (۵ و ۱۰ درصد) اخذ می‌شود.

اما آنچه بیمه تبسم باران را حائز صفت جنجال‌آفرین کرده، نه تخلفات معمول آیین‌نامه‌ای که به نوعی به امضای شرکت بیمه باران تبدیل شده، بلکه پرداخت سود غیرمتعارف و خروج از فلسفه عملیات بیمه گری است. در این بیمه نامه، به مبالغ مازاد بر حق بیمه ۲۶ و نیم درصد سود تعلق می گیرد.

با توجه به اینکه سپرده‌های بانکی با سررسید یک ساله که حجم بالای از کل سپرده‌های ذخیره سیستم بانکی را تشکیل می‌دهند، حداکثر ۵/۲۰ درصد سود پرداخت می‌کنند، به نظر می‌رسد این طرح بدعتی آشکار است تا در ذیل صنعت بیمه، عملیات بانکی، آن هم از نوع غیر مجاز آن انجام گیرد.

موسسات مالی غیر مجاز نیز دقیقاً همین عمل را در بستری متفاوت انجام می‌دادند، شگرد آنها نیز به زبان ساده آن بود که «ما سودی بیشتر از بانک‌های مجاز به سپرده‌های شما تخصیص می‌دهیم».

در طرح تبسم، بیمه‌گذار می‌تواند مکررا مبالغی را در بلوک‌های ۱۰۰میلیون تومانی به قلک متصل خود واریز کند. با ایجاد ده‌ها بیمه‌نامه صوری که کار چندان سختی هم نیست، می توان صدها میلیارد تومان را از این طریق در نزد یک موسسه بیمه‌ای با سود ۵/۲۶ درصد سپرده گذاری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا