بررسی عملکرد شرکت‌های اقماری بیمه ایران؛ طراحی یک نرم‌افزار با ۴۰ میلیارد تومان هزینه

شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ متعلق به بیمه ایران، یک نرم‌افزار بیمه گری برای شرکت طراحی کرده است. این نرم افزار که "سیب" نام دارد، با وجود آنکه بر اساس پلاتفرم های ارزان قیمت موجود در بازار طراحی شد، از سوی شرکت به قیمت 40 میلیارد و 200 میلیون تومان فاکتور گردید.

سامانه بیمه گری
سامانه یکپارچه بیمه گری
به گزارش فرکانس بیمه، شرکت بیمه ایران یک شرکت دولتی با شرکت‌های زیرمجموعه متعدد است که روابط مالی کمتر شفافی با شرکت مادر برقرار کرده اند. فرکانس بیمه در راستای رسالت خبری خود قصد دارد تا در یک سلسله گزارشات رسانه‌ای به بررسی وضعیت و عملکرد این شرکت بیمه و زیرمجموعه‌های آن بپردازد.
مبادلات مالی شرکت های بیمه ایران به گونه ای است که به اصطلاح صدای حسابرس و بازرس قانونی محافظه کار را نیز درآورده است. برای نمونه شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ متعلق به بیمه ایران، یک نرم‌افزار بیمه گری برای شرکت طراحی کرده است. این نرم افزار که “سیب” نام دارد، با وجود آنکه بر اساس پلاتفرم های ارزان قیمت موجود در بازار طراحی شد، از سوی شرکت به قیمت ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فاکتور گردید.
 حسابرس عنوان کرده که این نرم افزار حتی از «برآورد اولیه خود شرکت هم به میزان ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان» گران تر است. این فاکتور ۴۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ صادر شده است. این در حالی است که اساسا طراحی نرم‌افزارها به دلیل الکترونیک محور بودن بیشتر به نیروی انسانی متکی است و با توجه به بازار رقابتی خیل عظیم متخصصین و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با امور الکترونیک، هزینه استخدام چند نیروی انسانی متبحر برای ساخت یک نرم‌افزار منطقا نباید بیشتر از یک میلیارد تومان آب بخورد.
در موردی دیگر خود شرکت بیمه ایران به قیمت نرم‌افزار باربری غیر عمومی اعتراض کرد و در نهایت تنها ۵۰ درصد آن پرداخت شد!
شرکت توسعه کسب و کار سبا همچنین بر خلاف قوانین موجود بیش از ۳ میلیارد تومان بابت حقوق ۲۶ نفر از کارکنانی پرداخت کرده است که محل کار آنها در شرکت بیمه ایران است.
این گزارش در روزهای آینده تکمیل می‌شود…/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا