سعید دهقانی، کارشناس صنعت بیمه: تنها شباهت بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی وجود کلمه بیمه در نام آنهاست

سعید دهقانی گفت: هرگونه مقایسه بین بیمه های اجتماعی و بازرگانی اشتباه است زیرا این دو مقوله اصلا هم جنس نیستند.

سعید دهقانی، کارشناس رسمی دادگستری
سعید دهقانی
به گزارش فرکانس بیمه، سعید دهقانی، کارشناس صنعت بیمه در اظهاراتی در «اتاق صنعت بیمه» درباره مقایسه بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های زندگی بیان کرد:
عدم وجود تعهدات از قبل پیش بینی شده  در بیمه های اجتماعی، از ماهیت این نوع بیمه محسوب می‌شود و در اصل یک مزیت است. دو اصل «جامعیت و تکثرگرایی» از چهار اصل بیمه های اجتماعی هستند که اجرای آنها منوط به مشخص نبودن دقیق تعهدات است
در برخی مجامع مطرح می‌شود از آنجا که بیمه های بازرگانی، تعهد از قبل تعیین شده دارند از بیمه‌های اجتماعی بهتر هستند، این مسئله نشان از عدم شناخت ماهیت بیمه های اجتماعی و مقایسه آن با  بیمه های بازرگانی از سوی افراد دارد.
در همین راستا تصور کنید فردی که در حال حاضر با حقوق حداقلی حدود ۱۰ میلیون بازنشسته می شود، اگر سی سال پیش قرار بود به او رقم پیش بینی شده ای اعلام کنند ، در این زمان آن رقم چیزی شاید کمتر از ۲ میلیون تومان می شد زیرا در آن زمان چنین تورمی پیش بینی و لحاظ نشده بود.
مخلص کلام:از آنجا که ذهنیت مردم از بازنشستگی ، خدمات بیمه های اجتماعی است، استفاده از این کلمه تعریف شده در اذهان عمومی برای فروش طرحهای مستمری ، انتظارات فرامحصولی و نارضایتی از بیمه های بازرگانی را در پی خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا