به مدیرعاملی مسعود بادین؛ مدیریت موثر ریسک در کنار رشد محسوس شاخص‌های عملکردی در بیمه آسیا

بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ با دستاوردهای چشمگیری در عملکرد خود مواجه بوده است. این شرکت توانسته است با افزایش ۵۱ درصدی در فروش حق بیمه، از ۱۹ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۹ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برسد.

مسعود بادین
مسعود بادین

 

به گزارش فرکانس بیمه، بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ با دستاوردهای چشمگیری در عملکرد خود مواجه بوده است. این شرکت توانسته است با افزایش ۵۱ درصدی در فروش حق بیمه، از ۱۹ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۹ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برسد. این رشد قابل توجه نشان دهنده توانایی شرکت در جذب و افزایش اعتماد مشتریان است.

علاوه بر این، بیمه آسیا توانسته است در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران خود خسارت پرداخت کند و در عین حال حاشیه سود ناخالص خود را به ۱۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان افزایش دهد، که نشان دهنده بهبود ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل است. این موفقیت از تعادل موثر بین رشد درآمد و کنترل هزینه‌ها حکایت دارد.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲ درصد پرتفوی خود را به رشته ثالث اجباری، ۲۱.۸ درصد به بیمه درمان  و ۱۵.۵ درصد به بیمه بدنه خودرو اختصاص داده است. این شرکت همنچنین در رشته‌های ثالث مازاد، حوادث سرنشین، آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت،‌نفت و انرژی، حوادث و زندگی نیز فعالیت داشته است که این رشته‌ها مجموعا سهمی ۳۰ درصدی در پرتفوی شرکت داشته‌اند.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

روند ماهانه عملکرد شرکت نیز نشان‌دهنده پایداری و رشد است. بیمه آسیا با فروش هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی حق بیمه در فروردین ماه شروع قدرتمندی داشته و در روندی کم نوسان فروش خود را در اسفند ماه به بیش از ۳ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان رسانده است. در زمینه پرداخت خسارت نیز شرکت روندی کم نوسان را در سال ۱۴۰۲ طی کرده به طوریکه خسارت پرداختی از ۶۲۲ میلیارد تومان در فروردین به ۲ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان در اسفند ماه رسیده که نشان دهنده مدیریت اثربخش شرکت در طول سال است.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

محاسبه حاشیه سود ناخالص ماهانه شرکت نشان دهنده متوسط سود ناخالص ۹۰۴ میلیارد تومانی است. کمترین میزان حاشیه سود ناخالص کسب شده شرکت در اردیبهشت ماه با ۴۵۸ میلیارد تومان بوده و بیشترین در آذر ماه با هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان کسب شده است. همچنین، این شاخص روند صعودی ملایمی را طی کرده که نشان از بهبود مداوم ریسک پرتفو و قراردادها و افزایش بهره‌وری در شرکت است.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

متوسط نسبت خسارت ماهانه بیمه آسیا در سال گذشته حدود ۶۱ درصد بوده که بیانگر این است که شرکت توانسته است تعادل خوبی بین درآمد و خسارت‌های پرداختی خود حفظ کند، که این امر ثبات مالی و اعتماد بیمه‌گذاران را تضمین می‌کند. این نسبت نشان می‌دهد چه میزان از درآمد شرکت در هر ماه صرف پرداخت خسارت به مشتریان می‌شود. این نسبت در پایین ترین سطح ۴۲ درصد و در بالاترین سطح حدود ۷۲ درصد بوده است.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

بررسی میزان فروش حق بیمه در بیمه آسیا به تفکیک هر رشته نشان می‌دهد رشد فروش حق بیمه در رشته‌های حوادث، زندگی غیراندوخته‌دار و نفت و انرژی نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از سایر رشته‌ها بوده و میزان پرداخت خسارت نیز در رشته‌ها نفت و انرژی و باربری علیرغم رشد فروش نسبت به سال قبل کاهشی بوده است.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

همچنین، بالاترین نسبت خسارت به رشته‌های آتش‌سوزی با ۷۸ درصد و درمان با ۷۷.۵ درصد تعلق داشته و رشته‌های نفت و انرژی، هواپیما، حوادث، کشتی و باربری نسبت خسارت کمتر از ۲۰ درصد داشته‌اند.

بیمه آسیا
بیمه آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا