موضوعات داغ

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث فقط مخصوص موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی است

طبق بخشنامه اخیر بیمه مرکزی خبر مربوط به بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، فقط مربوط به موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی است و خودروها یا وسایل نقلیه دیگر مشمول این طرح نمی‌شوند.

بیمه مرکزی
بیمه مرکزی

به گزارش فرکانس بیمه، طبق بخشنامه اخیر بیمه مرکزی خبر مربوط به بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، فقط مربوط به موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی است و خودروها یا وسایل نقلیه دیگر مشمول این طرح نمی‌شوند

به پیشنهاد نهاد ناظر صنعت بیمه و با تصمیم مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، کلیه جرایم مربوط به نداشتن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه مورد بخشودگی قرار می گیرد.

این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

بر اساس این گزارش، مولفه هایی مانند درک شرایط اقتصادی آحاد جامعه، فشار تحریم های ظالمانه بر معیشت مردم، گسترش همه گیری ویروس کرونا و همچنین توسعه فرهنگ بیمه در کشور از مهمترین دلایل این معافیت جریمه بیمه ای به شمار می روند.

 معافیت یاد شده می توانند از تاریخ پانزدهم مرداد تا پایان شهریور سال جاری با دریافت بیمه نامه معتبر از این امتیاز استفاده کنند و بدیهی است که شرکت های بیمه در این بازه زمانی از دریافت هرگونه جریمه خودداری خواهند کرد.

بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث
بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا