زائرین ‌مستندات‌ را‌ برای‌ دریافت ‌خسارت‌ از بیمه حفظ کنند؛ یک‌میلیون و ۲۸۵هزار خدمت‌درمانی به زائرین اربعین ارائه شد

زائرین ‌مستندات درمانی خود‌ را‌ برای‌ دریافت ‌خسارت‌ از بیمه‌ها حفظ کنند و به تایید هلال احمر یا بیمه سامان برسانند.

 

بیمه سامان اربعین عراق
خدمات بیمه سامان اربعین

به گزارش فرکانس بیمه، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در ایام اربعین امسال بیشترین خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی هلال‌احمر مربوط به عارضه گرمازدگى با حدود ٢۵٠ هزار و ۵۵٠ بیمار مراجعه کننده بوده است.

کولیوند گفت: تیم‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه‌هاى مستقر در کشور عراق از روز ۱۷ شهریور تا پایان روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۸۰ خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه داده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، ٩٠٨ هزار و ۵٢١ مورد مربوط به خدمات ویزیت پزشک عمومی بوده است.

رئیس هلال احمر ادامه داد: از میزان خدمات ارائه شده در ایام اربعین امسال و در کشور عراق، ٢٨ هزار و ٢٨۵ مورد ویزیت توسط پزشکان داخلى، ١٢ هزار و ۴٨٧ ویزیت توسط متخصصان اورژانس و ١۴ هزار و ۴٧۴ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص زنان انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این؛ ١٢ هزار و ٢۶٠ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص قلب و عروق و ١٣ هزار و ۵٩٩ مورد نیز توسط متخصصان ارتوپد انجام شده و در نهایت ١٢ هزار و ٣۶۶ مورد نیز سایر ویزیت ها را شامل می‌شود.

کولیوند ادامه داد: تاکنون ۴٣ هزار و ۴٠٧ نفر از خدمات تزریقات، ٢۵۵ هزار و ۶٩ نفر سرم تراپى، ١٢ هزار و ٣۴١ نفر پانسمان و بانداژ، و ۵۴۰۳ زائر از خدمات نوار قلب بهرمند شده اند.

او گفت: علاوه بر خدمات مذکور، ۸۳۳۵ مورد تست قند خون، ۳۹۷۵ مورد بخیه، ۴۷۷۷ نفر گچ و آتل، تعداد ٩٢۵ نفر سونداژ و ۲۷۳۲ نفر اکسیژن تراپى انجام شده است.

به گزارش فرکانس بیمه، زائرین اربعینی که در سامانه “سماح” ثبت نام کرده و حق بیمه پرداخت کرده‌اند، برای دریافت غرامت از شرکت‌ بیمه سامان به عنوان بیمه‌گر اصلی اربعین یا در صورت داشتن بیمه تکمیلی از سایر شرکت‌ها(ایران، دانا، تجارت‌نو) حتما مستندات مربوط به هزینه‌های درمانی و بیمارستانی را نزد خود نگه داشته و در کشور عراق به تایید ایستگاه‌ای هلال احمر یا بیمه سامان برسانند تا به محض ورود به کشور از بیمه‌گر خود آن هزینه‌ها را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا