ضریب نفوذ ۲/۹ درصدی بیمه در امارات در سال ۲۰۲۰

صنعت بیمه امارات با ۶۲ شرکتِ دارای مجوز بیمه‌گری، در سال 2020 ضریب نفوذی معادل 2/9 درصد داشته و معادل ۴۲ میلیارد درهم حق‌بیمه تولید کرده است.

اخبار بیمه امارت
اخبار بین المللی بیمه

به گزارش فرکانس بیمه و بر اساس سری گزارشات مطالعه نظام‌های بیمه‌ای جهان که در گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه و توسط لاله کریمی با همکاری لیلا کریمی تهیه شده است، صنعت بیمه امارات با ۶۲ شرکتِ دارای مجوز بیمه‌گری، در سال ۲۰۲۰ معادل ۴۲ میلیارد درهم حق‌بیمه تولید کرده است. همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جهان برای سال ۲۰۲۰ عددی بالغ بر ۳/۷ درصد و در امارات ۲/۹ درصد بوده است؛ در حالی که ضریب نفوذ بیمه کشورهای عربی همسایه آن به طور میانگین ۷/۱ درصد گزارش شده است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، شرایط ناپایدار فعالیت خارجی‌ها در کشورهای اطراف به دلیل رویکردهای ملی‌گرایانه آن‌ها از یک سو و سیاست‌های تسهیل‌کننده برای جذب بیشتر سرمایه‌ها در کشور امارات از سوی دیگر، نوید توسعه بازار را به تازه واردان می‌دهد.

نوع سیاست‌گذاری پادشاهی امارات و جنس جمعیت این کشور نیز بیانگر این نکته است که فعالیت در بازار بیمه امارات به دلیل بازارهای بکر آن نیست بلکه بیشتر به خاطر آزادی فعالیت اقتصادی، فرار از قوانین کشورهای دیگر، سهولت‌های مالی و مالیاتی و تسهیلاتی از این دست می‌باشد. همچنین تصویب قانون اماراتی‌سازی هم خود می‌تواند بیانگر تلاش در راستای عمق بخشیدن به تصویر نماسازی شده این صنعت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا