بیمه‌گر قرارداد پرحاشیه گمرک «البرز» است؛ بیمه مرکزی درباره لغو یک روزه دستور خود شفاف‌سازی کند

با توجه به ابهامات دستور و لغو دستور یک روزه بیمه مرکزی درباره یک قرارداد، به نظر می‌رسد نهاد ناظر باید پاسخگوی ابهامات در این زمینه باشد.

بیمه مرکزی
بیمه مرکزی

به گزارش فرکانس بیمه، بر اساس نامه‌ای که در فضای اینترنت دست به دست می‌شود، بیمه‌گر قرارداد پرحاشیه با گمرک شرکت بیمه البرز است.

قرارداد گمرک
قرارداد گمرک

بیمه مرکزی ابتدا در نهم مهرماه عقد قرارداد رویه‌های بیمه‌ای با گمرک را در «موارد متعدد» در تعارض با آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه تشخیص می‌دهد و سپس بعد از تنها یک روز، دستور روز قبل خود را لغو می‌کند.

هنوز مشخص نیست این «موارد متعدد» چه بوده که بیمه مرکزی یک روز قبل در نامه‌ای رای به منع عقد این قرارداد می‌دهد و روز بعد دستور روز قبل خود را لغو می‌کند.

در این میان مساله مبهم این است که چگونه این موارد متعدد که ظاهرا مغایر با شرایط فنی و قانونی هم بوده تنها در عرض یک روز حل و فصل شده و شرکت بیمه البرز نیز دقیقا در همان روز(دهم مهرماه) قرارداد خود را با گمرک منعقد می‌کند؟

اینها سوالاتی است که باید  نهاد ناظر صنعت بیمه و شرکت بیمه البرز درباره آن شفاف‌سازی کنند تا ابهامات پیش آمده درباره این قرارداد جنجالی برطرف شود.

در این باره حواشی و ابهامات زیادی در برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که به دلیل مستند نبودن فرکانس بیمه نمی‌تواند به آنها بپردازد. با این حال هر چه که هست نهاد ناظر صنعت بیمه در این مورد وظیفه دارد که ابهامات موجود در این باره را برطرف کند.

در کنار این مساله باید این نکته را هم یادآور شد که متاسفانه بخشنامه‌ها و دستورات نهاد ناظر صنعت بیمه همچنان از منابعی غیر از روابط عمومی بیمه مرکزی منتشر می‌شود که باعث می‌شود تا جامعه بزرگ صنعت بیمه و بیمه‌گزاران از آنها بی‌اطلاع باشند.

روابط عمومی بیمه مرکزی جدا باید برای این مساله راهکاری طراحی کند تا دستورات و بخشنامه‌های نهاد ناظر به صورت هرچه شفا‌ف‌تر در اختیار همه قرار بگیرد.

اینکه تنها برخی افراد خاص به این نامه‌ها دسترسی پیدا کنند و در مواردی آنها را افشا کنند نه تنها زیبنده جایگاه بیمه مرکزی نیست بلکه اساسا باعث بروز بسترهایی برای شکل‌گیری رانت‌های اطلاعاتی و ارتباطی غیرسالم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا