با گذشت ۸ ماه پس از بروز حادثه؛ بیمه البرز یک خط هم درباره آتشسوزی مبهم ۱۷۰ میلیارد تومانی توضیح نداده است

بیمه البرز با گذشت 8 ماه پس از حادثه سیمان آبیک یک خط هم درباره این آتشسوزی مبهم 170 میلیارد تومانی توضیح نداده است.

کارخانه سیمان آبیک بیمه البرز
آتسشوزی کارخانه سیمان

به گزارش فرکانس بیمه، اواخر سال گذشته شرکت سیمان آبیک دچار آتشسوزی سنگینی شد که بیمه‌گر آن شرکت بیمه البرز بود. با این حال بعد از گذشت حدود ۸ ماه از آن حادثه مدیران شرکت بیمه البرز تاکنون یک خط هم درباره این آتشسوزی و جزئیات آن توضیح نداده‌اند.

این در حالی است که همان زمان در سکوت شرکت بیمه‌گر(بیمه البرز) مدیرعامل شرکت سیمان آبیک در مصاحبه با رسانه‌های تخصصی صنعت بیمه طلایه‌دار ارائه توضیحات درباره این آتشسوزی شد.

حالا بعد از گذشته نزدیک به ۸ ماه از آن آتشسوزی گویی که چنین حادثه‌ای اساسا رخ نداده و بیمه البرز هم بیمه‌گر چنین خسارتی نبوده است.

اینکه علت اینکه شرکت بیمه البرز به مدیرعاملی محسن پورکیانی و مدیریت روابط عمومی نصرت‌اله محمدی تاکنون کوچکترین توضیحی را درباره این اتفاق نداده‌اند، مساله‌ای است که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و مشخص شود که چگونه ممکن است شرکت بیمه البرز حتی اعلام نکند که بیمه‌گر چنین حادثه‌ای بوده است.

در آن زمان خبرنگار فرکانس بیمه از طریق منابع آگاه خود به این مساله پی برد و از زمانی هم که نام شرکت بیمه‌گر اعلام شد مدیران این شرکت کوچکترین واکنشی نسبت به آن نداشته‌اند.

همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که در سایت بیمه البرز پیش از این اخبار مربوط به تعهدات آتشسوزی این شرکت منتشر می‌شده است.

گفتنی است فرکانس بیمه پیش از این در گزارشی بر اساس صورت‌های مالی شرکت بیمه البرز نوشته بود که این شرکت از سال ۱۳۹۹ تا سه ماهه ابتدایی امسال حدود ۴۲میلیارد تومان برای «آگهی و تبلیغات» کرده است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد این حجم از بودجه برای آگهی و تبلیغات نتوانسته بخش روابط عمومی شرکت بیمه البرز را آنقدر تامین کند که بتواند یک خبر ساده از نحوه بروز حادثه و حجم خسارات آن تنظیم کند.

احتمال دیگر هم این است که اساسا مدیران شرکت بیمه البرز عامدانه و بنا به دلایلی که خودشان می‌دانند نخواسته‌اند جزئیاتی از این حادثه ۱۷۰ میلیارد تومانی ارائه دهند. در این صورت به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی باید درباره این مساله کنکاش کنند.

گفتنی است پیش از این در آبان ماه سال گذشته(۱۴۰۰) پایگاه خبری فرکانس بیمه با انتشار گزارشی با عنوان «در بیمه دانا چه خبر است؟» موضوع آتشسوزی ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت طبیعت سبز وابسته به هلدینگ میهن به بیمه‌گری شرکت بیمه دانا را مورد بررسی و پرسش قرار داده بود که در نهایت گزارش این پایگاه خبری تایید و مشخص شد که این حادثه «عمدی و غیرطبیعی» بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا